Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 03.05.2024, 11:58

ЛНВК "ЗОШ І-ІІ ступенів №24 - технологічний ліцей"

Меню сайту
ЛіцейCool
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1997

Впровадження програми шкільної освіти з теплопостачання та теплозабезпечення

Проект «Реформа міського теплозабезпечення в Україні» за підтримки Агенства США з міжнародного розвитку  знайшов підтримку у місті Луцьку та впровадження у практичну діяльність нашого навчального закладу через вивчення факультативного курсу «Про теплопостачання та теплозбереження для майбутнього споживача». 

Головна мета програми – виховання відповідального та свідомого майбутнього споживача житлово-комунальних послуг, зокрема, теплопостачання, який розуміє важливість збереження енергоресурсів, зберігає і раціонально використовує теплову енергію та своєчасно сплачує за отримані послуги.

І саме учні нашого навчального закладу стали початківцями у цій справі.

Щоб зацікавити всіх учнів, знайти однодумців серед вчителів та батьків початок роботи над впровадженням програми був святковим. На сцені актової зали юні теплологи презентували театральне дійство, де улюблені герої мультфільму «Зима в Простоквашино» вустами шестикласників закликали берегти тепло у власних оселях, рідній школі, у своїх серцях. А чого вартували посмішки і блиск в очах глядачів під час виконання пісні «Бережи тепло!», слова якої учні написали самі, а музику запозичили у Костянтина Меладзе.  А якими чудовими малюнками були прикрашені стіни актової зали! Це – роботи учнів початкових класів. Їх понад 100. А старшокласники виявили бажання прикрасити своїми плакатами вестибуль школи. Деякі були жартівливі, а інші – навпаки, сумні, проблемні, що викликали бажання негайно прийти на допомогу. Для всіх учнів, вчителів та батьків у цей день роздавали інформаційні листівки з закликом долучитися до великої справи ще не зовсім великих дітей, до важливої проблеми сьогодення - бережливого ставлення до тепла.

Тепер учні ще й отримують знання про тепло та теплову енергію, усвідомлюють необхідність заощадження теплових ресурсів для збереження клімату  та життя на Землі, засвоюють важкі, але такі важливі терміни про виробництво, подачу і реалізацію теплової енергії споживачам. Працюючи з надзвичайно цікавим підручником, автором якого є Сафіуліна Кадрія Рашитівна, подорожують разом з Теплинкою країною Тепландією, вчаться самі і вчать своїх батьків планувати і проводити тепловий аудит в вдома, проводять його у школі, переконуються, що саме від звичайних споживачів, їх освіченості залежить чи буде теплим і комфортним наш дім.

 

 

 Інформаційна листівка

Бережіть тепло!     

 

Тепло виходить з квартири і не повертається. А якщо повертається, то у вигляді послуг з теплопостачання, за які Ви сплачуєте гроші.   

 

Чи відомо Вам , що:

1.     Майже 30 % всього тепла виходить з вашої оселі через шпарини у дверях та вікнах. А елементарні заходи теплоізоляції допоможуть підвищити температуру в квартирі на 3-4° С. (заклейте вікна та проведіть ізоляційні заходи)

2.     Крім вікон та дверей – тепло виходить через вентиляційні отвори, особливо якщо ви живете на останніх поверхах. А оскільки вентиляційні отвори наглухо закривати не можна, обладнайте їх спеціальними дверцятами або куском картону. Це допоможе підвищити температуру на 2-3° С! 

3.     Електричний вентилятор здатний всього за годину витягти багато тепла з вашої оселіВимикайте пристрій, як тільки він зробить свою справу.

4.     Якщо ваші батареї недостатньо нагріваються – проблемою може бути утворення повітряних пробок. Щоб вирішити проблему достатньо відкрутити клапан на батареї і дочекатися, доки потече вода. 

5.     Декоративні панелі на батареях забирають до 20% тепла кімнати. Крім того, тепловіддача батарей, які розміщені в нішах на 10% менша, ніж у тих, які виступають в кімнату. Якщо у квартирі холодно, краще обійтися без декору, а якщо ви лише будуєтесь чи робите ремонт, слід подумати про те, щоб не «ховати» батарею в нішу.

6.     Вкритий фольгою теплозахисний екран розміщений між стіною та батареєю здатен підвищити тепловіддачу радіатора на 20%; При цьому витрати на опалення приміщення зменшуються на 5-10%.Наклейте фольгу на ДСП та розмістіть на стіні за батареєю.

7.     Батарея з гладкою поверхнею підвищує тепловіддачу приблизно на 10%. Доведено, що темно-коричневий колір найкраще віддає тепло. З батареєю такого кольору ви отримаєте тепла – на 8-10 % більше ніж з білою. Очистивши поверхню батареї від декількох слоїв старої фарби та зробивши її гладенькою, пофарбуйте у темно-коричневий колір.

8.     Якщо у вас довгі штори, то майже 20 відсотків тепла йде на обігрів вікна, а не кімнати. Штори, які не закривають батарею дають можливість надходити теплу в кімнатний простір.

9.     Взимку через скло у вікні втрачається від 10-14 % тепла. Закриваючи його на ніч короткими шторами, ви зберігаєте тепло в кімнаті.

10.                       Тепловтрати через вхідні двері й розбиті вікна в під’їздах можуть становити близько 5-15% від сумарних теплових втрат будинку. Закривайте вхідні двері та заскліть вікна у своїх під’їздах. Це допоможе зберегти тепло у всіх приміщеннях будинку!

                                                       

 Звіт за 2010-2011н.р.

 

З 2010 року у школі проводиться дослідно-експериментальна робота  над проектом «Впровадження програми шкільної освіти з теплопостачання та теплозабезпечення».

         Науковим керівником експерименту є Сафіуліна Кадрія Рашитівна, кандидат технічних наук, доцент Інституту місцевого розвитку.

         Об’єкт дослідження – рівень споживання теплової енергії у школі та вдома.

          Предмет дослідження – впровадження програми шкільної освіти з теплопостачання та теплозабезпечення.

Основна мета проекту – виховати відповідального та свідомого майбутнього споживача теплової енергії, що розуміє проблеми підприємства теплопостачання та своїми діями підтримує його – зберігає і раціонально використовує теплову енергію та своєчасно сплачує за отримані послуги.

Завдання проекту:

·        виробити в учнів розуміння того, що тепло є цінним ресурсом, товаром, за який потрібно платити;

·        усвідомлення дітьми необхідності заощадження теплових ресурсів длязбереження клімату та життя на Землі.

         Загальноосвітня цінність даного проекту полягає у тому, що  у «глобальному» аспекті він сприятиме  вирішенню завдань екологічної освіти -  створенню умов для розвитку у дітей необхідних якостей, умінь, навичок, які допоможуть їм жити з мінімальним впливом на навколишнє середовище.  А у «локальному» масштабі проект передбачає виховання майбутнього відповідального та свідомого споживача теплової енергії.

 

 

         Для учнів 6-8 класів введено вивчення факультативного курсу «Про теплопостачання та теплозбереження для майбутнього споживача» з розрахунку одна година в тиждень. У рамках програми передбачено проведення 35 уроків та екскурсію на підприємство «Луцьктепло». Програму на 35 уроків розроблено учителем Левчук А.І. відповідно до методичного забезпечення, яке надали керівники проекту.

 

         Реалізація проекту проходить у кілька етапів.

 

Етап 1. Інформаційно – рекламна компанія

З метою донесення інформації  щодо необхідності економії теплової енергії,  було проведено певну роботу:

-         роздано дітям листівки

-         розміщено необхідну інформацією у тих місцях школи, де діти найбільше збираються;

-         вивішено плакат, стінгазету;

-         проведено анкетування, яке допомогло виявити інтереси дітей і рівень їх уявлень про енергію і енергоспоживання;

-         оголошено про участь у проекті на загальношкільній лінійці.

 

Етап 2. Старт проекту

Офіційний початок проекту було проведено 4 березня 2010 року у формі загальношкільного свята, на якому

-         відбулось театралізоване дійство, де зі сцени актової зали улюблені герої мультиплікаційного фільму «Простоквашино» вустами учнів закликали берегти тепло в оселях, школах, у серцях;

-         учасників свята привітали гості: керівник проекту Сафіуліна Кадрія Рашитівна і завідувач методичним кабінетом управління освіти Лещенко Зіновія Богданівна;

-         підвели  підсумки  конкурсу плакатів серед учнів 5-11 класів і конкурсу малюнків серед учнів 1-4 класів.

 

Етап 3. Енергетичний аудит у себе вдома.

На цьому етапі учасники проекту працюють самостійно за планом:

-         вивчають енерговитрати сім'ї шляхом проведення упродовж одного - двох тижнів щоденних записів у зошит з одночасним аналізом дій зі скорочення споживання енергії;

-         складають разом з батьками план заходів з теплозбереження у будинку.

 

Етап 4. Загальношкільна акція «Що нам коштує прожити день у комфорті»

         Кожен клас отримав  спеціальне завдання на проведення теплового аудиту шкільних приміщень (кабінет директора, класні кімнати, спортивна зала, медичний кабінет, вестибюль).

Щомісяця учні пілотного класу проводять виховні години для учнів інших класів на тему: «Бережіть тепло».

В результаті оголошеного конкурсу учні розробили пам’ятку з економії тепла під час навчально-виховного процесу у шкільному приміщенні.

 

Етап 5. Операція «Теплинка»

-         учні 7-Б класу взяли активну участь у міському конкурсі екологічних агітбригад, де були відмічені в номінації «Екологічний театр»;

-         оголошено конкурс серед учнів 6-7 класів «Стань другом Теплинки», де переможцями стануть учні,  які надзвичайно допитливі і зможуть якнайбільше дізнатись про тепло і теплопостачання у своїй домівці та країні;

-         конкурс плакатів та малюнків на тему «Ми  - друзі Теплинки».

 

Етап 6. Підведення підсумків.

-         Випуск стінгазети.

-         Публікація звіту у шкільній газеті «Шкільний дзвінок».

-         Підготовка і захист покласних творчих робіт (плакат або міні-газета) про хід проекту, проблеми та здобутки.

-         Проведення загальношкільної конференції за участю батьків, учнів, учителів, де кожен задіяний у проекті клас  презентуватиме результати теплових аудитів з метою проведення якісного ремонту шкільних приміщень для ефективного використання і збереження тепла.

 

Впровадження такої програми у школі є надзвичайно актуальним, оскільки  учнівське середовище є тим благодатним ґрунтом, з якого проростають доброта, любов до ближнього, турбота про землю, рідний край, планету, усвідомлення потреби заощаджувати природні ресурси.

 

Відповідно до програми експериментальної роботи на наступний рік поставлені наступні завдання:

·        подати на затвердження в ММК управління освіти Луцької міської ради програму курсу «Про теплопостачання та теплозбереження для майбутнього споживача» (6-7 класи, 35 годин);

·        розширити мережу класів, залучених до впровадження Програми;

·        налагодити співпрацю з підприємством «Луцьктепло»;

·        підвищити зацікавленість дітей проблемами , які пов’язані з наданням послуг теплопостачання;

·        вивчити думку  учнів, учителів, батьків щодо доцільності і ефективності впровадження Програми;

·        зменшити споживання теплової енергії у школі та вдома шляхом зміни звичок та поведінки учнів, членів їх сімей, педагогів тощо;

·        здійснити популяризацію результатів впровадження Програми через проведення конференцій, круглих столів, випуск інформаційних бюлетенів.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz